سفارش نقاشی و طراحی چهره در مشهد

نقاشی و طراحی چهره در مشهد

سفارش نقاشی چهره در مشهد یا همان نقاشی پرتره این روزها طرفداران زیادی دارد. از آنجایی که این یک هدیه هنری به حساب می‌آید و برای مناسبت‌های مختلفی مانند تولد، سالگرد ازدواج، ولنتاین و… مناسب است امروزه مشتری بسیاری دارد. البته در بحث نقاشی چهره نکات زیادی وجود دارد که باید رعایت شود و شما نیز برای سفارش نقاشی پرتره بهتر است قبل از انتخاب نقاش آن‌ها را بدانید.

ترکیب نقاشی چهره با پاستل و سیاه قلم در مشهد
ترکیب طراحی چهره در مشهد با پاستل و سیاه قلم اثر استاد کرمانی

آشنایی با انواع تکنیک‌های طراحی چهره در مشهد

طراحی چهره در مشهد یا هر شهر دیگری یا اصلاً نقاشی در کل تکنیک‌های مختلفی دارد. منظور از تکنیک روش و ابزار انجام نقاشی است. حتماً واژه نقاشی رنگ‌روغن، نقاشی با مدادرنگی، نقاشی با پاستل گچی، نقاشی با آبرنگ یا نقاشی با زغال یا همان سیاه قلم را شنیده‌اید. این‌ها همان تکنیک‌های نقاشی هستند.

از آنجایی که هر تکنیکی روش و ابزارهای خاص خود را دارد معمولاً هر نقاشی روی یک یا دو یا نهایت سه تکنیک ممکن است مسلط باشد. البته از آنجایی که پایه همه نقاشی‌ها، طراحی است و نقاش باید روی طراحی مسلط باشد می‌تواند معمولاً هر تکنیکی را پیاده کند اما همه نمی‌تواند ادعا کند که روی همه تکنیک‌ها تسلط دارد.

طراحی چهره با رنگ روغن در مشهد اثر استاد کرمانی
سفارش طراحی چهره در مشهد با تکنیک رنگ روغن اثر استاد کرمانی

ما در ادامه چند تکنیکی که به‌طور معمول برای طراحی چهره یا طراحی پرتره یا همان چهره‌نگاری به‌کار می‌رود را به شما معرفی می‌کنیم با ما همراه باشید:

طراحی چهره با تکنیک سیاه قلم

تکنیک سیاه قلم از رایج‌ترین تکنیک‌های طراحی چهره است. اگر قصد دادن سفارش طراحی چهره در مشهد با تکنیک سیاه قلم را دارید بد نیست برای این‌کار سراغ یکی از بهترین‌ها در ایران بروید. پس به ما تماس بگیرید.

نقاشی سیاه قلم یا نقاشی با زغال یکی از تکنیک‌هایی است که صرفاً برای طراحی پرتره در مشهد یا هر جای دیگری استفاده می‌شود. در این تکنیک شما فقط رنگ سیاه و سفید و طیف‌هایی از خاکستری بین این دو رنگ را دارید. بنابراین تکنیک سیاه قلم تک رنگ است.

طراحی چهره در مشهد با تکنیک سیاه قلم اثر استاد کرمانی
طراحی چهره در مشهد با تکنیک سیاه قلم اثر استاد کرمانی

ابزارهای آن هم شامل مداد طراحی، مداد کنته، زغال مخصوص (که معمولاً زغال اتریشی استفاده می‌شود)، پاک‌کن، پاستل سفید و مداد محوکن است.

طراحی چهره در مشهد با رنگ روغن

این تکنیک یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع تکنیک نقاشی چه در زمینه نقاشی چهره یا همان پرتره و چه در زمینه طراحی منظره یا اشیاء و نقاشی‌های خیالی سورئال و آبستره و هر سبک دیگری از نقاشی است. نقاشی چهره با رنگ روغن با این تکنیک بسیار زیبا و جذاب می‌شود. این تکنیک رنگی است و از رنگ‌های مختلفی برای کار نقاشی استفاده می‌کند.

طراحی-چهره-رنگ-روغن-در-مشهد
طراحی چهره در مشهد با رنگ روغن اثر استاد کرمانی

ابزار این تکنیک رنگ روغن است که از ترکیب روغن‌های شیمیایی و رنگ‌های مصنوعی و شیمیایی تشکیل شده است. نقاشی رنگ روغن روی بوم نقاشی انجام می‌شود که یک چهارچوب چوبی است و روی آن پارچه مخصوص کشیده شده و به چهارچوب چسبانده شده است.

برای مالیدن رنگ روغن روی بوم هم از قلمو و گاه از کاردک مخصوص استفاده می‌شود. همچنین برای رقیق کردن رنگ روغن و خشک‌کن آن از روغن بزرک و اسکاتیو استفاده می‌شود.

یکی از نشانه‌های یک نقاشی رنگ روغن خوب و حرفه‌ای شیوه ترکیب رنگ‌ها در آن است. معمولاً شما نمی‌توانید از همان رنگ‌هایی که از بازار تهیه می‌کنید استفاده کنید. این رنگ‌های خیلی مصنوعی و خام هستند و شما باید برای رسیدن به رنگ دلخواه خودتان آن‌ها را با هم ترکیب کنید.

نقاشی رنگ روغن اثر استاد کرمانی در مشهد
ترکیب رنگ‌ها در تکنیک رنگ روغن بسیار مهم است. اثر استاد کرمانی

ترکیب رنگ‌ها به شما طیف‌های مختلفی از رنگ‌ها می‌دهد که مسلماً نمی‌توان این رنگ‌ها را از هیچ شرکتی خرید. برای مثال رنگ پوست چهره را نمی‌توان از هیچ شرکت تولید رنگ روغن خرید بلکه باید آن را با ترکیب رنگ‌های مختلف به‌دست آورد.

نقاشی رنگ روغنی که نقاش آن رنگ‌ها را به خوبی ترکیب کرده باشد بسیار طبیعی‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت است. چراکه رنگ‌ها در آن به خوبی ترکیب شده‌اند و رنگ اصلی به‌دست آمده است.

نقاشی رنگ روغن در مشهد
نقاشی رنگ روغن در مشهد اثر استاد کرمانی

اگر به‌دنبال طراحی چهره در مشهد یا هر شهر دیگری با رنگ روغن هستید قبل از دادن سفارش به نمونه‌کارهای نقاش نگاه کنید و شیوه ترکیب رنگ و همچنین رنگ پوست صورت را بررسی کنید اگر این ترکیب مناسب و واقعی بود می‌توانید به آن نقاشی سفارش دهید.

طراحی چهره در مشهد با تکنیک نقاشی آبرنگ

آبرنگ یکی از خیال‌انگیزترن و زیباترین انواع تکنیک نقاشی است. اما در طراحی چهره بسیار کم به کار می‌رود. در این تکنیک رنگ روی مقوا کشیده می‌شود و به خاطر پخش شدن آن روی صفحه نقاشی یک نوع خیال‌انگیزی خاص به نقاشی نهایی می‌دهد.

طراحی پرتره با آبرنگ
طراحی پرتره با آبرنگ -نقاش کره ای

اما همین مسئله کار را برای طراحی چهره سخت می‌کند بنابراین کسانی که آبرنگ را برای طراحی چهره انتخاب می‌کنند بسیار کم هستند. ضمن آنکه چون تصویر نهایی آبرنگ سورئال یا به نوعی غیرواقع است برای طراحی چهره زیاد استفاده نمی‌شود چراکه د طراحی چهره در مشهد یا هر شهر و مکان دیگری واقعی بودن و نزدیک به واقع بودن برای سفارش‌دهند نقاشی اهمیت دارد.

علت این امر هم در تاریخ نقاشی نهفته است. معمولاً نقاشی چهره وسیله‌ای برای به‌یاد ماندن و به یادگاری گذاشتن تصویر اشخاص و اهل خانواده بوده آن هم زمانی که دوربین عکاسی وجود نداشته است. بنابراین سعی می‌شده که چهره شخص به شدت به واقعیت نزدیک باشد و همین مسئله طراحی چهره را در دسته نقاشی‌های رئال یا واقع‌نما قرار داده است.

طراحی چهره در مشهد با پاستل گچی

معمولاً دو نوع پاستل وجود دارد پاستل‌های از جنس روغن که مانند شمع هستند و گاه به آن مداد شمعی هم می‌گویند و پاستل‌هایی که از جنس چیزی شبیه به گچ هستند و به آن پاستل گچی گفته می‌شود. معمولاً خروجی کار طراحی چهره در مشهد یا هر شهری با پاستل گچی شبیه به نقاشی چهره با زغال شباهت دارد. سطحی خشک و پودری شکل دارد اما رنگی است.

طراحی پرتره با پاستل گچی در مشهد
طراحی پرتره با پاستل گچی در مشهد اثر استاد کرمانی

این تکنیک هم اگر با ظرافت انجام شود و ترکیب رنگ‌ها در آن به خوبی انجام شود بسیار تصویر نهایی‌اش زیبا و ماندنی می‌شود. اگر قصد سفارش طراحی چهره در مشهد با پاستل را دارید می‌توانید برای دریافت یک نقاشی فوق‌العاده بی‌نظیر به ما تماس بگیرید.

تعرفه و قیمت سفارش طراحی چهره در مشهد

سفارش طراحی چهره در مشهد یا هر شهر دیگری به چند عامل بستگی دارد. اول اینکه شما نقاشی را با چه تکنیکی سفارش داده باشید. در بالا تکنیک های معمول برای نقاشی چهره را توضیح دادیم. بهترین و زیباترین تکنیک برای نقاشی چهره تکنیک سیاه قلم یا نقاشی با زغال است. ضمن آن‌که ارزان‌ترین تکنیک هم برای نقاشی چهره یا پرتره همان سیاه‌ قلم است. اما تکنیک‌های دیگر مانند پاستل و نقاشی رنگ‌روغن به ترتیب گران‌تر است.

طراحی کاریکاتور در مشهد
طراحی کاریکاتور در مشهد اثر استاد کرمانی

یکی دیگر از تکنیک های رایج طراحی چهره در مشهد تکنیک پاستل گچی است. این تکنیک به شما امکان نقاشی رنگی را می‌دهد. به همین دلیل نقاشی چهره با تکنیک پاستل گچی از نقاشی با زغال گران‌تر است.

دومین عامل در تعیین قیمت سفارش طراحی چهره در مشهد تعداد چهره‌ها در یک قاب است. معمولا نقاشی‌های سفارش داده شده تک چهره هستند. ولی اگر کسی خواست دو چهره را در یک قاب داشته باشد به همان میزان قیمت متفاوت می‌شود. حتی این می‌تواند باعث شود که قیمت سفارش طراحی چهره در مشهد دو برابر شود.

نقاشی 4 چهره در مشهد رنگ روغن اثر استاد کرمانی
تعداد چهره‌ها در تعرفه و قیمت سفارش چهره در مشهد یا هر شهر دیگری مهم است. اثر استاد کرمانی

سومین عامل در تعیین قیمت سفارش طراحی چهره در مشهد ابعاد کار است. گرچه شما می‌توانید با هر ابعادی که خواسته باشید کاری را سفارش دهید ولی معمولاً ابعاد A4 به‌عنوان کوچک‌ترین ابعاد و اندازه A3 (دو برابر A4) رایج‌ترین ابعاد کار هستند. ابعاد بزرگ‌تر معمولاً باید روی بوم نقاشی شود.

سفارش طراحی چهره و پرتره در مشهد
پاستل گچی اثر استاد کرمانی

طبیعی‌تر بودن نقاشی چهره

مهم‌ترین عامل در طبیعی بودن نقاشی و طراحی چهره بر می‌گردد به هرچه طبیعی‌تر بودن سایه‌پردازی و ترسیم سایه‌هاست. هر چه سایه‌های کار طبیعی‌تر باشد، حجم اندام و برآمدگی‌ها و تو رفتگی‌های سطح پوست و گوشت بهتر نمایش داده می‌شود و در نتیجه کار طبیعی‌تر خواهد بود.

چهره پردازی با سیاه قلم در مشهد
چهره پردازی با سیاه قلم در مشهد اثر استاد کرمانی

پس اگر در انتخاب نقاش برای دادن سفارش طراحی چهره در مشهد مردد هستید شیوه ترسیم سایه‌ها و سایه‌پردازی و رسیدن از روشنی به تاریکی را در بین کارها و آثار آن نقاشی بررسی کنید. برای مثال اگر نقاشی بین سیاهی کامل و روشنی کامل روی پوست سوژه نقاشی یک مجوعه طیف را نقاشی کرده بود و با نرمی و به مرور بخش سیاه و تاریک را به روشنی و سفیدی تبدیل کرده بود این نقاش درک درستی از نقاشی و حجم دادن به کار و سایه‌پردازی دارد.

طراحی چهره در مشهد با پاستل اثر استاد کرمانی
طراحی هر چه طبیعی‌تر باشد قیمتی‌تر است.

توصیه ما به شما این است که اگر خواستید نقاشی چهره را سفارش دهید این کار را به یکی از نقاشان حرفه‌ای بسپارید.

سفارش طراحی نقاشی برای دیگر شهرها

اگر در خارج از مشهد هستید و قصد دارید کار طراحی چهره را به ما بسپارید فقط کافی است عکس سوژه را برای ما ارسال کنید و تعرفه نقاشی چهره را بپردازید. کار شما پس از آماده شدن به آدرسی که بدهید پست خواهد شد. این کار برای آنکه شکسته نشود در قاب قرار می‌گیرد. انتخاب قاب هم با شما خواهد بود.

طراحی پرتره با پاستل گچی در مشهد اثر استاد کرمانی
پرتره با پاستل گچی اثر استاد کرمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *